Hond weigert uit het water te komen, agenten krijgen het wel voor elkaar
De politie is dinsdagmiddag 9 juni ter plaatse komen in het Vlaardingse Oranjepark na een bijzondere melding. Een hond besloot een duik te nemen in het water, maar was niet van plan enkel een paar baantjes te trekken. De hond ging voor een zwemmarathon. Het baasje riep de hond meerdere malen, maar zonder succes.
Wethouder zegt verkeersdrempel Hoflaan toe, realisatie binnen twee maanden
Om de snelheid uit het verkeer dat over de Hoflaan in Vlaardingen rijdt te halen, plaatst de gemeente een drempel. Dat heeft wethouder Rens de Ron toegezegd in een brief aan de gemeenteraad. Ter hoogte van huisnummer 54 zal binnen nu en twee maanden de drempel geplaatst worden, zo laat de gemeente weten.
Wandelingen, yoga en klankschalen om mentale problemen in Vlaardingen tegen te gaan
De Mental Health Week in Vlaardingen is op maandag 1 juni van start gegaan met een heuse ‘Walk of Life’. Een wandeling onder begeleiding om het hoofd helemaal leeg te maken. De organisatie hoopt hiermee mentale problemen bij Vlaardingers aan te pakken.
Bevrijdingsdag in het Oranjepark: ‘Iedereen is vrolijk, het is een groot feest’
Muziek, een zweefmolen, Kidsrun, circus en nog veel meer: op dinsdag 5 mei werd het Oranjepark in Vlaardingen omgetoverd tot een festivalterrein voor kinderen. Stichting Nationale Gedenkdagen Vlaardingen organiseerde de dag in het kader van Bevrijdingsdag. Verschillende organisaties waren aanwezig met activiteiten, zoals Minters en AV Fortuna. Ook de burgemeester kwam langs om het bevrijdingsvuur aan te steken.
Organisatie kijkt terug op goed festivaldebuut in Oranjepark: ‘Het was een topfeest’
Restaurant De Baron pakte dit jaar groots uit rond Koningsdag met een tweedaags festival in het Oranjepark in Vlaardingen. Het was de eerste keer dat het grote veld in het park tijdens de verjaardag van de koning als festivalterrein werd gebruikt. Eigenaar Ton Vergunst kijkt positief terug op de twee dagen: “We hebben enorm genoten, het was een topfeest.”
690 dak- en thuislozen in de regio, maar ‘slechts’ 60 opvangplekken: ‘We komen een eind’
Er zouden genoeg opvangplekken voor dak- en thuislozen zijn nu de winterlocatie tot 1 juli openblijft, dat vertelt Naut-directeur Suzanne Korthorst in een interview bij Twee. Er zijn in totaal 60 noodopvangplekken beschikbaar voor mensen die van oorsprong binding hebben met de regio. Terwijl er in Maassluis, Vlaardingen en Schiedam, volgens onderzoek, minstens 690 mensen zonder dak- of thuis zitten.
Brand in woning aan Havenstraat in Vlaardingen, appartementencomplex ontruimd
In een woning aan de Havenstraat in Vlaardingen is vrijdagmiddag 27 februari brand uitgebroken. De brandweer kwam ter plaatse met twee blusvoertuigen en een hoogwerker. De brand brak iets na 13:00 uur uit. Het appartementencomplex is ontruimd.
Skatebaan Oranjepark krijgt nieuwe look, gemeente zoekt graffiti-ideeën
De gemeente Vlaardingen wil de skatebaan in het Oranjepark een opknapbeurt geven. De baan aan de voet van de Watertoren moet meer kleur krijgen. ‘Die grauwe betonkleur’ moet volgens de gemeente vervangen worden door ‘graffiti-art’. De gemeente vraagt gebruikers van de baan en het park om ideeën.
Brandweer redt hond die door ijs zakt in Vlaardings Oranjepark
Een hond is woensdagmiddag 7 januari uit een sloot in het Oranjepark in Vlaardingen gered. De zwarte labradoodle liep over het ijs en zakte er vervolgens doorheen. In lichte paniek piepte de hond om hulp. Uiteindelijk is de brandweer ter plaatse gekomen om de hond weer met vier poten op het land te krijgen.
Oppassen: verkeersborden op Westlandseweg blijken allemaal geknakt
Het is oppassen geblazen voor weggebruikers van de Westlandseweg ter hoogte van de Hoflaan in Vlaardingen: bij een volkomen zinloze actie zijn alle borden die aangeven dat er een vluchtheuvel ligt geknakt. Ter plekke is de hele weg officieel fietspad en moet het verkeer langzaam rijden. Toch gebeuren er nog regelmatig ongelukken.
Vlaardingse beuken komen weer tot leven door kettingzaag van Collin
Wie door het Hof loopt kan de aankomende dagen even gek opkijken. De kettingzaag gaat donderdag 4 januari en vrijdag 5 januari in de dode beuken in het park, maar niet om ze om te zagen. “We geven de beuken een nieuw leven als kunstwerk, de besmette bomen kunnen zo nog zeven jaar mee”, vertelt stadsecoloog Melitta van Bracht.


