Bewoners Vijfsluizen gebruiken fietspad als auto-uitrit, nu staat er een blokkade
De bewoners van Park Vijfsluizen die met de auto de wijk uit willen, moeten nog even wennen. Een aantal van hen dacht via de heropende fietstunnel tussen de nieuwe woonwijk en het Trimpad de wijk te kunnen verlaten. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties en dus is er een blokkade geplaatst.
Park Vijfsluizen na werkzaamheden niet langer doodlopende wijk
Bewoners van de wijk Park Vijfsluizen in Vlaardingen zullen de komende weken tijdelijk anders richting de voordeur moeten. Aan de enige toegangsweg van de wijk wordt sinds deze week gewerkt. Volgens bewoners wordt de Olympiade bereikbaar gemaakt, om zo vanuit twee kanten de wijk in te kunnen rijden. Zo komt de nieuw gebouwde wijk weer een stap dichter bij de afronding.
Aanrijding op kruispunt zorgt voor verkeerschaos bij knooppunt Vijfsluizen
Twee auto’s zijn midden op het kruispunt van de Schiedamsedijk en de Mr. L.A. Kesperweg in Vlaardingen tegen elkaar gebotst. Bij de botsing op vrijdagochtend 12 juni zijn beide voertuigen flink beschadigd geraakt en is er een vloeistof op het wegdek terechtgekomen. De ambulance en politie moesten ter plaatse komen.
Duizendknoop midden op fietsroute weer gesnoeid, maar bestrijding blijft flinke kluif
“De Japanse duizendknoop blijft een akelig stuk vreten”, aldus een woordvoerder van de gemeente Vlaardingen. De bestrijding van de woekerende exoot blijft een hoofdpijndossier. Weer blokkeerde de plant een groot deel van het fietspad rond Vijfsluizen, maar inmiddels is een deel van de beplanting gesnoeid. Wie is verantwoordelijk en gaat de duizendknoop ooit écht verdwijnen?
Fietstunnel Benelux zou open gaan, maar er zijn toch weer problemen
‘Binnen afzienbare tijd’ zou de F-buis, de fietstunnel, van de Beneluxtunnel weer geopend worden. Maar er is toch nog geen licht aan het einde van de tunnel. Bij de laatste test voordat de tunnel weer open kon zijn er toch weer gebreken aangetroffen. “Die moeten we eerst herstellen voordat we de fietsbuis echt kunnen openstellen”, aldus Rijkswaterstaat.
Aanrijding tussen twee auto’s aan de Schiedamsedijk, airbags klappen uit
Twee auto’s zijn woensdagmiddag 13 mei op elkaar gebotst. Het ongeluk gebeurde op het kruispunt bij Vijfsluizen aan de Schiedamsedijk, op de grens van Vlaardingen en Schiedam. Bij beide voertuigen gingen de airbags af. Niemand raakte gewond bij het ongeval.
'Nog niet weggeven': burenruzie tussen Kethel Spaland en CWO om kampioenschap
De eerste elftallen van voetbalclubs vv Kethel Spaland uit Schiedam en CWO uit Vlaardingen kunnen allebei nog kampioen worden. Met nog twee wedstrijden te gaan tot het einde van het seizoen staan de clubs op respectievelijk plek twee en één in hun competitie. Het Vlaardingse CWO loopt drie punten voor op het Schiedamse Kethel Spaland.
Ooievaars zoeken ook de metro op en bouwen ook daar nest op bovenleidingsmast
Niet alleen de bovenleidingsmasten van de tram, ook de masten van het metrospoor zijn populair bij ooievaars. In Schiedam-West, tussen Park Harga en volkstuinvereniging Vijfsluizen hebben ooievaars een nest gebouwd op een ogenschijnlijk gevoelige plek: een mast waar heel regelmatig een metro van de Hoekse Lijn voorbij komt rijden.
Dit is waarom in Vlaardingen borden met 'trucktoll' te zien zijn
Vrachtwagenchauffeurs gaan vanaf 1 juli 2026 een zogenoemde vrachtwagenheffing betalen. In Vlaardingen staan borden langs de weg om de chauffeurs vast op de hoogte te brengen. De heffing heeft, volgens het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, twee doelen. De één is eigenaren van vrachtwagens uit Nederland en het buitenland te laten betalen per gereden kilometer. De andere reden is het verduurzamen en efficiënter maken van de Nederlandse wegvervoerssector.
Licht aan het einde van de fietstunnel: roltrappen en lift snel weer in gebruik
De fietstunnel van de Beneluxtunnel kent al ruim twee jaar problemen en al sinds juni 2025 is de F-buis volledig buiten gebruik. Rijkswaterstaat laat nu weten dat dat niet lang meer zal duren. De problemen lijken te zijn verholpen en zo kan de fietstunnel op de grens van Vlaardingen en Schiedam binnen afzienbare tijd weer worden geopend.
Liften fietstunnel Benelux al jaren kapot: ‘Twee keer per dag een natte rug’
Puffend en hijgend komen fietsers vanuit Pernis weer boven de grond aan de andere kant van de Beneluxtunnel. De lift en roltrap van de fietstunnel op de grens van Vlaardingen en Schiedam zijn al ruim twee jaar kapot en dus moet er worden omgefietst. “Het kost me anderhalve kilometer omrijden en het duurt toch wel tien minuten langer.”
Man naar ziekenhuis na fietsongeluk op Vlaardingerdijk
Een man is maandagmiddag 23 maart gewond geraakt bij een eenzijdig fietsongeluk op de Vlaardingerdijk in Vlaardingen. Hulpdiensten kwamen met spoed ter plaatse. Ambulancepersoneel behandelde het slachtoffer en bracht hem met spoed naar het ziekenhuis. De politie ontfermde zich over de fiets en nam deze mee, zodat die later kan worden opgehaald.
Dronken bestuurder slaat over de kop in Schiedam, voorbumper eindigt in Vlaardingen
Een auto is maandagmiddag 2 maart op zijn dak terechtgekomen na een aanrijding waarbij drie voertuigen betrokken zijn. Dit gebeurde op de Vlaardingerdijk bij Vijfsluizen. De hulpdiensten, waaronder de brandweer, kwamen met spoed ter plaatse.
Kop-staartbotsing op de A4 bij Schiedam en Vlaardingen, niemand gewond
Twee auto’s veroorzaakten maandagmiddag 2 maart een kop-staartbotsing op de A4 bij Schiedam en Vlaardingen. Bij de aanrijding raakte niemand gewond. Rijkswaterstaat was snel ter plaatse, en had al snel een afzetting gecreëerd.
Eenzijdig ongeval op kruispunt in Vlaardingen zorgt voor flinke hoofdwond
Een man heeft een flinke hoofdwond opgelopen nadat hij met zijn driewielscooter is gevallen. Het eenzijdige ongeval gebeurde woensdagmiddag 25 februari op de Schiedamsedijk in Vlaardingen. Een ambulance en politie kwamen ter plaatse. Het slachtoffer is met per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
‘Bastion Hotel moet eigen ontsluitingsweg aanleggen’, maar juist gemeente ligt dwars
De Vlaardingse gemeenteraad behandelt op donderdag 5 februari een voorstel van GroenLinks over een eigen ontsluitingsweg voor het Bastion Hotel. “Zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen als goede buurman van Park Vijfsluizen”, valt te lezen. Maar die toon klopt niet, volgens het Bastion. “Wij wilden ook een eigen ontsluiting, maar de gemeente ging er voor liggen.”


